Aikaisempia kirjoituksia puheenjohtajalta (Sakari Tamsi)

Puheenjohtajan palsta

Kohti maakunta- ja eduskuntavaaleja

Kesä on tulollaan ja tätä kirjoittaessa lämpö on jo kivunnut yli 20 asteeseen ja kylvötyöt ovat jo pelloilla käynnistyneet.

Yhdistyksen näkökulmasta tämä ja ensivuosikin on vaalirikasta aikaa. Alkuvuonna oli presidentinvaalit, jotka meni loistavasti sillä kokoomuksen tukema valitsijayhdistyksen ehdokas Tasavallan predentti Sauli Niinistö sai jatkoa pestilleen. Kiitos kaikille mukana olleille.

Seuraavaksi näyttöisi tulevan maakuntavaalit ennen eduskuntavaaleja. Edelleen pientä epävarmuutta pidetään yllä koska vaaleja ei ole vielä vahvistettu eikä myöskään lopullista maku-sote pakettia eduskunnassa ole nuijittu valmiiksi. Uskomme kuitenkin, että maakuntavaltuusto jossain vaiheessa aloittaa toiminnan. Tässä vaiheessa haemme kiinnostuneita ehdokkaita ja tarvittaessa Teuvalta voidaan asettaa useampikin kokoomuksen ehdokas maakuntavaltuustoon. Mikäli olet kiinnostunut maakuntavaltuustosta ota paikallisiin kokoomusaktiiveihin yhteyttä. Heidät löytää yhteystiedot välilehdeltä.

Hyvää kesän alkua 2018

Puheenjohtaja Sakari Tamsi 11.5.2018

Puheenjohtaja kiittää

Kun edellinen puheenjohtaja päätti puheenjohtajan blogin kiitoksiin, niin minäkin haluan ensiksi kiittää. Kiitän luottamuksesta tehtävään ja ennen kaikkea suuri kiitos Jukka Leppäniemelle hienosta pohjasta. Tästä on helppo ja hyvä hallituksen jatkaa yhdistyksen arjen pyörittämistä.

Olemme pienen ja nyt myös kriisikuntastatuksen omaavan kunnan alueella toimintaa harjoittava yhdistys. Tämä luo meidän ja varmasti kaikkien muidenkin poliittisten yhdistyksien toimintaan helposti apatiaa. Kuitenkin kun ajattelee laajemmalti ja menneitä vuosikymmeniä, niin ei meillä täällä hätää ole. Sote-, sivistys ja muut palvelut ovat huomattavista leikkauksista huolimatta edelleen hyvällä tasolla. Vaikka helposti haikaillaankin vanhoja aikoja, niin palvelut ovat laadukkaita ja hyvin hoidettu. Toki aina löytyy parannettavaa ja kriittinen saa ja pitää olla, jotta kehitys olisi jatkuvaa.

Kuten viime kunnallisvaalien vaalisloganissammekin oli ”yhyres kohti muutosta”, niin myös yhdistyksemme haluaa jatkossakin olla rakentamassa ja turvaamassa alueen elinvoiman kehittämistä yhdessä toimien.

Puheenjohtaja Sakari Tamsi 12.1.2018