Aikaisempia kirjoituksia puheenjohtajalta (Sakari Tamsi)

Puheenjohtajan palsta

Eduskunta-ja EU-vaalit

Tätä kirjoittaessa talven selkä on taittumassa ja kevät aurinko jo pilkahtelee. Tänään Sote-uudistus ja hallitus kaatui Sipilän ja muiden toimesta. Saa nähdä mitä tämä tuo tullessaan, mutta sote-uudistus ei ole ollut mikään helppo pala, sillä onhan sitä jo kolme eduskuntakautta veivattu. Isommat rakenne uudistukset tahtoo olla mahdottomia saada läpi sillä niistä aina löydetään myös heikkoja tai arveluttavia palasia. Saa nähdä tuleeko seuraavasta esityksestä sen parempi, mutta kaikki puolueet ovat kuitenkin nähnyt sote-uudistuksen välttämättömänä.

Eduskuntavaali kampanjat ovat jo hyvällä mallilla ja 6.3.2019 järjestelemämme suurivaalipaneeli oli yleisö menestys. Paneelia seurasi Orrelassa täysi tupa ja Tejuka streemasi facebookkiin tilaisuuden. Illalla streamia seurasikin reilu tuhat katselijaa. Tapahtumassa oli myös kuvaaja joka lataa videot myöhemmin Youtubeen. Kiitos muille yhdistyksille jotka lähtivät mukaan järjestelemään tapahtumaa. Yhteistyö muiden poliittisten ryhmien kanssa sujui mallikkaasti ja kertoo hyvästä hengestä yhteisten asioiden hoidosta Teuvalla.

Kokoomuksen ehdokkaita on näin vaalien alla tavattavissa monipuolisesti eri tilaisuuksissa. Ottakaa myös heihin rohkeasti yhteyttä ja soitelkaa tai nappaiskaa hihasta jos jokin asia askarruttaa.

Teuvan kokoomusyhdistys lähti tukemaan yhdessä muiden suupohjan kokoomusyhdistysten kanssa Kauhajoen huippuhyvää ehdokasta Riitta Maunula-Craycroftia

Jos jokin askarruttaa ota paikallisiin kokoomusaktiiveihin yhteyttä. Heidät löytää yhteystiedot välilehdeltä.

Hyvää kevättä ja kesän odotusta

Puheenjohtaja Sakari Tamsi 8.3.2019

Kohti maakunta- ja eduskuntavaaleja

Kesä on tulollaan ja tätä kirjoittaessa lämpö on jo kivunnut yli 20 asteeseen ja kylvötyöt ovat jo pelloilla käynnistyneet.

Yhdistyksen näkökulmasta tämä ja ensivuosikin on vaalirikasta aikaa. Alkuvuonna oli presidentinvaalit, jotka meni loistavasti sillä kokoomuksen tukema valitsijayhdistyksen ehdokas Tasavallan predentti Sauli Niinistö sai jatkoa pestilleen. Kiitos kaikille mukana olleille.

Seuraavaksi näyttöisi tulevan maakuntavaalit ennen eduskuntavaaleja. Edelleen pientä epävarmuutta pidetään yllä koska vaaleja ei ole vielä vahvistettu eikä myöskään lopullista maku-sote pakettia eduskunnassa ole nuijittu valmiiksi. Uskomme kuitenkin, että maakuntavaltuusto jossain vaiheessa aloittaa toiminnan. Tässä vaiheessa haemme kiinnostuneita ehdokkaita ja tarvittaessa Teuvalta voidaan asettaa useampikin kokoomuksen ehdokas maakuntavaltuustoon. Mikäli olet kiinnostunut maakuntavaltuustosta ota paikallisiin kokoomusaktiiveihin yhteyttä. Heidät löytää yhteystiedot välilehdeltä.

Hyvää kesän alkua 2018

Puheenjohtaja Sakari Tamsi 11.5.2018

Puheenjohtaja kiittää

Kun edellinen puheenjohtaja päätti puheenjohtajan blogin kiitoksiin, niin minäkin haluan ensiksi kiittää. Kiitän luottamuksesta tehtävään ja ennen kaikkea suuri kiitos Jukka Leppäniemelle hienosta pohjasta. Tästä on helppo ja hyvä hallituksen jatkaa yhdistyksen arjen pyörittämistä.

Olemme pienen ja nyt myös kriisikuntastatuksen omaavan kunnan alueella toimintaa harjoittava yhdistys. Tämä luo meidän ja varmasti kaikkien muidenkin poliittisten yhdistyksien toimintaan helposti apatiaa. Kuitenkin kun ajattelee laajemmalti ja menneitä vuosikymmeniä, niin ei meillä täällä hätää ole. Sote-, sivistys ja muut palvelut ovat huomattavista leikkauksista huolimatta edelleen hyvällä tasolla. Vaikka helposti haikaillaankin vanhoja aikoja, niin palvelut ovat laadukkaita ja hyvin hoidettu. Toki aina löytyy parannettavaa ja kriittinen saa ja pitää olla, jotta kehitys olisi jatkuvaa.

Kuten viime kunnallisvaalien vaalisloganissammekin oli ”yhyres kohti muutosta”, niin myös yhdistyksemme haluaa jatkossakin olla rakentamassa ja turvaamassa alueen elinvoiman kehittämistä yhdessä toimien.

Puheenjohtaja Sakari Tamsi 12.1.2018