13 Kalevi Luopa

Kalevi Luopa
metsätalousyrittäjä, eläkeläinen

Minä olen: 66-vuotias metsätalousyrittäjä ja eläkeläinen . Koulutus: Jurvan kotiteollisuuskoulu, puupuoli. Teakissa koristeveisto, yrittäjä ja cnc-kurssit. Luottamustehtävät: Teuvan kunnan eri lautakunnissa 80- luvulta lähtien. Vaasan läänin sijaisvanhempien johtokunta. Perhehoitoliiton hallituksessa 90-luvulla. Ammattiosasto kaskisten puutyöläiset, hallituksessa 10 vuotta. Harrastuksena Teuvan Rivakka, johtokunnassa 90-luvulla muutama vuosi. Suunnistusjaostossa 80-luvulta lähtien.  Jännittävimpänä harrastuksena pörssi-osakesijoittaminen. Olen kokoomukselainen siksi, että se on ainut Suomalainen yleispuolue, johon mahtuvat kaikki, joilla on oikeistolainen näkemys.

Vaaliteemoista haluan nostaa esiin kunnan elinvoiman: Tärkeintä on säilyttää kunnan elinvoima, ihmiset. Niitä ei ole ilman työpaikkoja/ yrityksiä. Kunnan väkiluku vähenee vuosittain 100 henkilöllä ja uusia lapsia syntyy vajaa 30. Samanlaisia kuntia Suomessa on satoja, täytyy erottautua muista ja tuoda Teuva esille. Yksi keino olisi tehokas mainoskampanja pääkaupunkiseudulle, sinne missä on yrityksiä/ihmisiä. Teuvalta saa asuttavan omakotitalon muutaman neliön hinnalla verrattuna pääkaupunkiseutuun. Kunnassa on koulut, lukio, päivähoito, hammashoitola, terveyskeskus (tosin ilman päivystystä) ym. on harrastustoimintaa ja Teuvan Rivakka, joka hoitaa liikuntapuolen, niin Parrassa kuin Pappilankankaalla. Mutta tärkeintä, mihin jokainen Teuvalainen voi vaikuttaa on tehdä asennemuutos. Olen jo 60- luvulta lähtien kuullut vanhempien, naapureiden kavereiden sanovan täältä on lähdettävä heti kun pääsee, Teuvalla ei ole tulevaisuutta, tätä on aika moni noudattanut.

Muutetaan negatiivinen asenne positiiviseksi. Teuvalla kannattaa asua, täällä on tulevaisuus.